Dieta dla sportowca

Sportowcy zużywają znacznie więcej energii, aniżeli osoby wykonujące mało angażująca ciało pracę fizyczną bądź też całkowicie nie angażującą ciało prace umysłową. Dlatego też potrzebują więcej składników odżywczych, aby sprostać stojącym przed nimi zadaniom. Oczywiście, sportowcy musza jednocześnie dbać o odpowiednią masę ciała, dlatego też nie mogą obżerać się ponad miarę. Często zbilansowaną dietę dla nich tworzy dietetyk, czasami zaś sami próbują tak dobrać składniki swojej kuchni, aby dała ona maksymalne korzyści ich organizmowi. W przypadku osób intensywnie trenujących niezwykle cenne okazuje się dostarczenie odpowiedniej ilości białka. Białko jest szczególnie ważne dla bokserów czy strong manów, jednak również lekkoatleci czy tancerze musza je spożywać, aczkolwiek w nieco mniejszych ilościach. Białko znajdziemy nie tylko w mięsie i nabiale, ale też w orzechach, roślinach strączkowych i w mniejszym stopniu w produktach pełnoziarnistych. Dlatego też wielu sportowców z powodzeniem, stosuje dietę wegańską. Ponadto sportowcy, w zależności do dyscypliny w różnym stopniu, potrzebują węglowodanów. Ich znakomitym źródłem okazują się również produkty pełnoziarniste, jak tez warzywa i owoce. Dla każdego zawodnika bardzo istotna jest też stosowna dawka potasu i magnezu, które szybko się zużywają podczas treningu. Znajdziemy je w bananach, orzechach, ziemniakach, kukurydzy, kakao oraz w argentyńskim napoju mate.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.